onsdag 11 september 2013

Maybe the reason why all the doors are closed so you could open one that leads you to the perfect road .

Det har faktiskt blivit väldigt mycket fin träning i det sista. Förra veckan träffade jag Tomas hela 3 (!!!) dagar i rad. Tror sist vi träffades så mycket sammanhängande var typ när Charlie föddes. Tyvärr var det speedway varenda kväll av dem så dubbla pass hanns inte med, men jag fick i alla fall 3 fantastiskt fina morgonpass på Friskis i Vetlanda :-)  Eftersom Hälsolyftet i Anderstorp är så jävla dåligt valde jag i våras att inte förnya mitt medlemskap där så de enda gångerna jag får styrketräning nu är när vi är i Vetlanda.
Det jag saknat mest med att gå på gym är maskinen där man kan köra dips/pullups/chins och få vikthjälp. Något jag verkligen behöver nu när jag inte har min gamla överkroppsstyrka.

Friskis i Vetlanda.

Att styrketräna till detta är pannbensträning på hög nivå.
bild från uthållighetsstyrkepasset förra Tisdagen.

Något annat som skall bli väldigt väldigt skönt är att jag från och med mitten på September kommer få hjälp med just överkroppsstyrketräningen. Tomas bror Tobias är helt fantastisk när det kommer till vägledning i träningsdjunglen och 20e skall vi träffas och genomgå en del tester och sen skall han sätta sig ner och fixa iordning ett program åt mig. Kan verkligen rekommendera alla att gilla Tobias sida på Facebook för pepp, inspiration och nyttiga recept!

Bild lånad från Fitness by Sweden's FB-sida.

Efter tre dagar med speedway i rad var det skönt att bara få komma hem och ha det tyst och lugnt lite. Tomas skulle åka till flygplatsen tidigt på Lördagsmorgonen så jag gick upp ännu tidigare och fick mig ett distanspass (2:15) på rullskidor innan resten av Anderstorp hunnit vakna. Jag saknar verkligen långa morgonpass! På Lördagskvällen när Charlie somnat körde jag en timme A2 på trainern i vardagsrummet.

På Söndagen råkade jag av en händelse gå in på AOK's hemsida någon gång på morgonen och såg att de skulle dra igång gemensam rullskidträning och jag kände väl ungefär så här. Äntligen slippa åka själv! Jag blev jättepeppad och spenderade dagen med att försöka tajma Charlies sovperioder så att han skulle vara pigg (ergo: barnpassningsvänlig) när mamma skulle hämta honom vid halv 4.

Strax innan 4 var jag framme vid parkeringen utanför gamla Bil Atlas där vi skulle samlas.
När ingen kommit vid 10 över fick jag besviken ge mig av själv i alla fall. Jag var riktigt sur och irriterad över att ingen dök upp. Inte ens de som ansvarade för passet.
Men jag fick i alla fall ett kanonfint pass. Jag körde för första gången med tvåor fram och treor bak (brukar antingen köra på antingen tvåor eller treor) och det passade mig faktiskt riktigt bra.

Rundan jag körde var Atorp-Gnosjö-Bårebo-Kulltorp-Atorp-Gnosjö-Atorp för er som bor här i krokarna :-) Den är ganska kuperad mellan Gnosjö och Kulltorp vilket var en trevlig omväxling. Jag försökte slappna av i diagonalåkningen och fokusera mycket på tekniken. 3 timmar senare stannade jag framför mamma och pappas hus och möttes av en glad liten bebis. Sen blev jag bjuden på Söndagsmiddag innan de körde hem oss. Jag har så snälla föräldrar. Inget av detta hade fungerat utan dem.

bild från det "gemensamma" rullskidpasset

Den här veckan har det bara blivit tidiga pass. Charlie har fått in rutiner när det gäller sovandet vilket gör det lättare för mig att planera lite. Jag har därför gått upp vid 5-halv 6 och cyklat på Trainern i 1,5-2 timmar varje morgon. Sen duschar jag, gör frukost och så vaknar Charlie som en klocka vid 8:45 :-) Det var längesen jag gick upp så tidigt för att träna men det har gått bättre och bättre varje morgon.

I morgon hoppas jag på ett tidigt Thorax-pass, samt ett långpass på eftermiddagen. På Fredag är planen att jag skall ha barnvakt redo under dagen och då tänkte jag försöka få till dubbla distanspass. Jag försöker mecka lite för att försöka få ihop det så jag kan köra SM i Falköping på Söndag men just nu kan jag inte riktigt svara på hur det kommer bli. Det beror mycket på hur vi skall göra med Charlie. Med tanke på hur dåligt det gick när vi skulle åka till Alliansloppet är jag inte jättesugen på att dra med honom i bilen, men samtidigt är det inte riktigt lätt att lämna honom hemma i 6-8 timmar heller. Dels på grund av barnvakt och dels på grund av att det strular till amningen något så fruktansvärt.
Förhoppningsvis kommer vi fram till en bra lösning som gör att jag kan köra :-)


Idag var vi ute i vårt gym och styrketränade.

Tummen upp för att träna med mamma! :-)

3 kommentarer:

  1. Hur mycket vikthjälp behöver du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror ju på hur många reps/set jag skall göra :-) På uthållighetsstyrkan behövde jag 30KG hjälp på breda chins och då körde jag på det på pullups också. Dips behöver jag 18kg hjälp på uthållighet.

      Radera
  2. Vad söta ni är :)
    Jag skulle vilja att du skriver ett inlägg om vad man kan ha på sig för skor/kläder i höst & vinter när man ska vara UTE och gå/springa utan att frysa ihjäl. Jag har alltid så stora problem med det. Speciellt skor.
    ses snart !
    Kram Emilia, svägerskan :)

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.