söndag 22 september 2013

AOK bjuder in till öppet klubbmästerskap den 20e Oktober.

Den 20e Oktober arrangerar AOK KM (14KM) och i år har man valt att göra det till en öppen tävling som vem som helst kan anmäla sig till. Startavgiften för de som inte är medlem i klubben är 50,- och första starten kommer gå 09.30 där Gnosjövägen (vid rondellen vid gamla Bil Atlas) börjar. Efter tävlingen är det gratis dusch/bastubad och fika uppe på Bygget.
Hoppas alla från Gislaved/Gnosjö eller var det nu kan vara tar chansen och kommer hit. Speciellt damer! Hade varit roligt med ett brett startfält i D21 :-)

Igår var planen att få till i alla fall ett intervallpass på Thorax men när jag vaknade hade jag en sånn överjäklig träningsvärk i både överkropp och i benen efter löpintervallerna så jag tog mig en oplanerad vilodag istället. Med tanke på mastodontpasset idag var det helt rätt beslut.

Idag var det nämligen bara jag och Per Wennblom på den gemensamma rullskidträningen. Jag gissade att tempot skulle bli högt och valde därför att köra på tvåor. Det visade sig vara ett väldigt bra beslut. Första halvtimmen låg vi aldrig under 20km/h och första timmen var vi aldrig under 18. Jag som hade tänkt mig ett lugnt pass fick snabbt ändra plan för att inte bli totalt avhängd. Men förvånansvärt nog höll jag mig en 10-30 meter bakom Per hela tiden. Och pulsen som jag förväntade mig skulle ligga minst på A2 höll sig faktiskt på A1 hela tiden. När vi kört i 1:23 tyckte Per det var för blött (det regnade under hela passet) för att fortsätta och åkte hemåt medan jag körde vidare. Jag tänkte först slå av lite på tempot men eftersom det ändå gick ganska bra och pulsen höll sig på A1 fortsatte jag ligga mellan 18 och 20km/h ganska länge.
Jag körde till Gnosjö och sen via Målskog och på de 9 kilometerna tappade jag lite med tanke på att asfalten är så mycket sämre där, men annars gick det riktigt bra. Jag avslutade passet med att köra 20minuter i tävlingsfart/på tröskelpuls. När jag kom hem till mamma och pappa hade jag fått ihop 3:08 och 54KM vilket ger ett snitt på 17,2km/h.

Väl där väntade en varm dusch och en riktigt god Söndagsmiddag. Bättre kan man knappast få det! :-)
Under kommande vecka väntar en del sponsormöten och lite mer träning än denna veckas 13 timmar/20 mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.