måndag 23 september 2013

Snabbt inlägg om trevlig nyhet :-)

Idag fick jag ett väldigt trevligt sms från pappa om att AOK har tagit beslutet att investera i nya snökanoner inför vintern! :-) De förra var minst sagt föråldrade. Dels krävdes det att det var enormt kallt (under -15) för att de skulle kunna gå för fullt och dels gick de sönder och kostade en mindre förmögenhet att reparera hela tiden. Med de nya kommer man slippa reparationskonstnader + att man kan producera för fullt redan vid -5 grader! :-) Fantastiskt! Utöver det finns det planer om att fixa till den stora ytan vid pumphuset och anlägga en så kallad "teknikbana" där.

I övrigt ett litet tillägg till mitt inlägg om KM igår: hjälm är obligatoriskt, glasögon rekommenderas och det är förbjudet att köra på PU-hjul. Endast gummihjul tillåts :-)

Kan förresten meddela att jag totalchockade migsjälv med att klara 12 pullups idag. Känns väldigt stort med tanke på att jag inte ens orkade hålla uppe min egen kroppsvikt i mer än 10 sekunder för ett par månader sedan :-)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänkte bara säga att jag kör EFIT imorgon kväll på första fredagsträningen!
    Kom vettja!
    Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stina! Ar i ramsau just nu sa kunde tyvarr inte komma. Men hor garna av dig om du kor fler ggr i host!

      Radera
    2. Åh, Ramsau låter mycket trevligare! Jag saknar snön här, hoppas det blir mycket i vinter =)
      Ja jag hör av mej när vi fått schemat.

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.