fredag 10 januari 2014

Framme i St Moritz.


Strax innan halv fem i morse reste vi hemifrån. Det var ledsamt att säga hej då till Charlie, men tror ärligt talat inte han brydde sig så mycket. Han vaknade till och blev småpigg när jag gick upp så mormor gick runt med honom och visade honom "yss" (lys) och han pratade sådär glatt som bara ett litet barn kan göra mitt i natten.Värre var det väl för mig.

Frukost på Landvetter

Efter ett flygbyte i Berlin var vi framme i Zürich där vi hämtade ut vår hyrbil och körde mot St Moritz. Det var riktigt häftigt att se naturen på väg ner (eller ja, det lilla man hann se mellan tunnlarna..) och speciellt häftigt att köra uppför serpentinvägarna på fjället. Högsta punkten vi körde över var enligt en skylt 2300 möh.

När vi kom till St Moritz bestämde vi oss för att köra raka vägen till Zouz där start, mål och race office finns. Efter att ha kollat både spår, nummerlappsutdelning och annat fortsatte vi mot hotellet.


Starten i La Diagonela

I eftermiddag har vi inte gjort speciellt mycket (minns inte när jag sa/skrev det sist). Vi har varit ute och ätit, tagit det lugnt på rummet, tittat på presskonferansen från Ski Classics och varit och inhandlat lite förnödenheter (jag: salta brödfiskar/bananer och pappa öl/toblerone).

Inför Söndag känns det ganska lugnt. Jag tänker mest på att jag saknar Charlie vilket kanske är bra då jag inte lägger någon tid på att oroa mig inför loppet. Värnamo Nyheter ringde när vi satt i bilen hit tidigare idag och det kändes som om jag svarade "vet inte riktigt" på varenda fråga de hade. Hade det varit för ett år sen hade jag haft totalpanik över att inte ha stenkoll på saker kring loppet och på hur det kommer gå med höghöjden men sen jag fick Charlie har jag verkligen lärt mig slappna av och ta saker som de kommer. Det känns som om det finns många oklarheter kring Söndagen och att det kan gå lite hur som helst. Det kan gå superbra och det kan gå skitdåligt i och med ryggproblemen jag dragits med de senaste veckorna.

Trots lite svårigheter med ombokningar i sista stund är jag riktigt imponerad över hur snabbt man kunnat få i ordning det här i Schweiz. Ski Classics har verkligen växt och blivit ett riktigt häftigt maskineri och det kan inte ha varit lätt att flytta det till en helt ny bana och ett helt nytt land på bara 6 dagar. Under Söndagens tävling kommer man ha två skotrar på herrarna, en på damerna samt en helikopter och ett flygplan. Hur häftigt är inte det?! :-) Loppet sänds på TV4 Sport mellan 08:40 och 11:30 samt live på både youtube och Ski Classics hemsida.

roterat bäcen VS korrigerat bäcken.
Bilden till vänster är tagen 12 timmar efter kiropraktortiden i Tisdags.
Bilden till höger är tagen två dagar efter kiropraktortiden.
På båda bilderna försöker jag stå så rakt jag kan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.