lördag 11 januari 2014

Skidtest och lite åkning i morgondagens tävlingsspår.

Idag har vi varit ute vid tävlingsspåret och testat skidor. Vi har varit runt i både branta backar och lite flackare utförskörningar, i soliga spår och i spår som legat i skuggan. Och inte har vi blivit något vidare klokare för det. I första testet gled ett par bäst, i nästa test gled de sämst. Plötsligt gled alla lika långt och i nästa stund gled det paret som först gled sämst - bäst. Jag har ingen aning om vilket par det blir i morgon utan det blir väl till att gå på magkänslan.

Under åkningen kände jag inte av höjden så jättemycket tycker jag men nu en del timmar efteråt känner man sig lite tung i huvudet och extra trött. Trots att jag bara var ute och lallade runt i 75 minuter.

Banan som ser ganska flack ut på höjdprofilen känns lite tuffare i verkligheten och för mig är det inte ett alternativ att staka banan på blanka skidor i morgon. Jag klarar de flacka uppförsåkningarna okej men skulle tappa alldeles för mycket i de lite brantare partierna om jag körde på blanka skidor. Men det skall bli spännande att se i morgon om någon av de allra starkaste elitdamerna kör på blanka skidor :-)

Utöver skidtester har det varit en väldigt trevlig dag där jag har mött många nya, trevliga människor i Ski Classics-cirkusen.

Pappa är just nu på ledarmöte i Zouz. Han var snäll och åkte själv så jag kunde få vila lite extra. När han kommer tillbaka skall vi käka lite och sen bara ta det lugnt resten av kvällen :-)



Jag och Sandra. Tjejdelen av Team Oslo Sportslager Moelven :-) 


Höjdprofilen till La Diagonela 2014.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.