tisdag 21 oktober 2014

Äntligen antibiotika.


Igår var jag äntligen på sjukhuset & fick lite svar på varför kroppen inte fungerat på ett tag. Jag har legat med hög feber & halsfluss sen i Torsdags & det är ju inte direkt någon hemlis att det var längesen jag kunde träna regelbundet. Sjukdomarna har avlöst varandra.

Jag tog blodprovet & halsprov. Kort därefter fick jag veta att jag inte hade några elakartade bakterier i halsen som kan orsaka komplikationer. Jag hade ett förhöjt infektionsvärde men läkaren tyckte inte jag behövde penicillin utan kunde vila mig frisk.

Alltså då höll jag fan på att börja lipa där inne. Vila mig i form. Jag har en 1,5 åring. Det är inte direkt som om jag kan ligga på soffan hela dagarna. Utöver det så har jag varit sjuk så jäkla länge nu och det händer ju ingenting när jag vilar mig i form. Jag blir ju ändå inte frisk. Så tillslut fick jag ändå penicillin vilket var en jäkla tur det för idag, efter bara 4 tabletter, mår jag så mycket bättre! Jag har kunnat vara ute med Charlie & lekt utan att känna mig förstörd i hela kroppen efteråt. Och kanske bäst av allt; svullnaden i halsen har gått ner så jag kan både prata & äta lite grann.

Förhoppningsvis vänder det nu så jag kan få börja göra det jag tycker om igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.