måndag 16 mars 2015

Anmäld till Vasaloppet 2016

Äntligen fick jag användning för alla de där starterna i Vasaloppet de senaste åren ;-) idag öppnade ju Vasaloppet anmälan för alla som åkt minst 3 av loppen de senaste 6 åren, och i och med att jag åkte 2010, 2011, 2012 och 2014 (missade 2013 pga höggravid) så kvalificerade jag mig till den skaran som nu kan anmäla sig i lugn och ro. Även om man som medlem i ett team i Ski Classics är garanterad en plats i alla lopp så känns det ändå skönt att ha det klart så tidigt som möjligt. 

På Måndag lär jag väl i sedvanlig ordning även anmäla mig till TjejVasan och HalvVasan. Skall jag vara helt ärlig är jag inte skitsugen på TjejVasan. Men man vill ju ändå inte missa den (hur det nu går ihop).

Om inte annat så måste jag åka TjejVasan för att seeda upp mig till led 2 igen.. 

2 kommentarer:

  1. Får ni startplatserna gratis bara för att ni har ett team?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man måste betala precis som alla andra. Men det finns en platsgarati bara man hör av sig en viss tid innan loppet. Så även om loppet är fullt för allmänheten kan man få plats.

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.