torsdag 5 mars 2015

Glassigt långpass i solen.

Strax efter 9 i morse startade jag och min lillasyster Malin i Mångsbodarna. Därifrån tog vi oss i lugn och fin fart mot Oxberg i ett strålande solsken och under en klarblå himmel. Det var ett sånt där pass som man bara inte vill ska ta slut. 

Jag körde på mina RC Skin, dels för att det är så otroligt smidigt att skippa kladd med klister och dels för att de är väldigt mjuka och glider lite sämre än Malins skidor. Jag åker fortare än Malin men på det här sättet löste det sig ganska bra så att vi kunde åka med, eller i alla fall i närheten av, varandra. Jag drog ifrån i uppförsbackarna så oftast vände jag och körde ner igen och tog uppförskörningarna igen. På så sätt minskade avståndet till Malin utan att jag behövde stå och vänta och bli kall. 

För att inte gå tomma på energi stannade vi och tryckte 1 plus 0,5 Etixx Energybar efter 1:45 och efter 2:30. Smidigt att ha med i drickabältet och skönt med en bar som inte blir stenhård av att vara ute i kylan.

När vi kom fram till Oxberg gick Malin till bilen medan jag fortsatte en bit mot Mora innan jag vände och åkte tillbaka mot Oxberg igen. Totalt blev det en fin A1-tur på 3:32 och 46,1KM (4:36min/km i snitt). 

Nu ligger vi och vilar innan vi avslutar dagen med ett stakpass på myrarna. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.