onsdag 27 maj 2015

Lite mer medvind hade varit trevligt.

Jag försöker alltid vara positiv och lägga krut på det roliga som händer i livet. På samma sätt som det är lätt att hamna i en negativ spiral när man konstant funderar på det tråkiga tror jag att man kan hamna i positiva spiraler om man lägger vikt vid det roliga som händer. Men ibland gör ju livet det onödigt svårt för en.

Tomas förstörde ledbanden i vänster knä under GP't i Finland för två veckor sedan och har sedan dess varit i Polen på rehab. Där kommer han befinna sig i 2-4 veckor till för daglig behandling för att försöka läka ihop till GP't i Cardiff i början på Juli. Jag vill absolut inte att han kommer hem med tanke på att han aldrig skulle få samma hjälp här i Sverige, men jag måste ju erkänna att det är tufft att vara helt ensam med hus, kaniner och Charlie så länge.

Min höft är inte bra, men bättre. I Fredags fick jag en tid hos David på Amadeuskliniken i Gislaved och sedan dess har höft/bäcken varit helt rakt, men det gör fortfarande väldigt ont. Jag "fungerar hyffsat normalt" hemma; dvs jag kan städa lite grann, tvätta kläder, stå och laga mat mm men lite tyngre grejer som att klippa gräs går inte. Vilket börjar synas rätt väl i trärdgården. 
Och som grädde på moset har min bil bestämt sig för att gå sönder lite grann.. ;-)

Skall man hitta något positivt så är det väl att jag i alla fall inte är sjuk och alltså kan vara ute och promenera lite i alla fall. Skall man jämföra det här med i höstas tycker jag nog det var värre då när man verkligen inte kunde göra något alls.
Sen mitt sista kiropraktorbesök i Fredags har höften känts mycket bättre och förhoppningsvis kan jag komma igång med lite korta rullskidturer snart. Springa kommer det nog dröja ganska länge innan jag gör. Jag kommer därför inte köra varken Eksjö stadslopp eller TjejLunken som var med i min löptävlingskalender. Kommer inte heller till start i DM på 5000/10 000meter i början på Juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.