tisdag 5 maj 2015

Som ny igen!

Idag har det vart full rulle från 06 i morse. Vid åtta hade jag tid på kvinnohälsan för undersökning och lite annat. Det slutade lite mindre trevligt med att jag svimmade och föll ihop och fick lägga mig på en brits och vila en stund. När jag väl piggnat till insåg jag att klockan hunnit bli ganska mycket och att det skulle bli väldigt tight om tid till Charlies tandläkartid vid nio. Att gå till tandläkaren var väl lite sisådär tyckte Charlie, även om det inte ens var någon undersökning att tala om utan ett informationsmöte. Att gapa och visa tänderna gick däremot bra, men bara efter att lammelammet också hade visat tänderna för sköterskan. 

Vid tio var det dags för nästa träff, nämligen massage och kiropraktorbesök på KM-kliniken i Vetlanda. Jag fick en massage av Malin som försökte lösa upp muskelspänningarna i höften och ner i muskelfästena i benet. När Malin värmt upp muskulaturen kom kiropraktorn in och knäckte tillrätta benen för att de skulle bli samma längd igen. Jag ångrar verkligen att jag inte beställde en tid tidigare, för direkt efter besöket märkte jag en enorm skillnad. Massagen hjälpte mer än jag trodde och nu framöver kommer jag börja gå på massage oftare för att förebygga höftsmärtorna. Kommer även skaffa mig en foamroller och en spikmatta för att kunna förebygga hemma utöver massagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.