måndag 18 januari 2016

Äntligen längdskidåkning.

Södra Sverige bjuder oss verkligen på en riktigt fin skidvinter i år. Nu har jag äntligen blivit frisk och kunnat njuta lite av den också. I Lördags tränade jag snatch-teknik med Ida och Jonas på Nano hela förmiddagen och på eftermiddagen var jag ute och stakade på banvallen i ett par timmar. Mamma var här och hälsade på vilket var väldigt uppskattat då det gjorde att Charlie och jag fick skidpremiära samtidigt :-)

Söndagen bjöd på samma härliga kombination av längdskidor och Nano-träning, men med ett fint långpass på mina RC Skin på förmiddagen och ett rejält benpass på Nano på eftermiddagen. Jag har aldrig varit mycket för att träna ben (tar typ samma vikt i backsquat som jag gör i powerclean...) och det får jag minst sagt lida för nu. Jag har enormt mycket att jobba på i min styrketräning och framförallt när det gäller benen.

100% myggfritt i Vetlanda just nu.


Med tanke på gårdagen så förväntade jag mig att vakna upp med världens träningsvärk idag, men bortsett från att jag var lite småseg i benen och stel i överkroppen så kändes det helt okej.
Men efter lite morgonteknik på jerk/splitjerk/snatch på Nano och i runda slängar 400 doubleunders (när man hoppar hopprep och repet ska gå två gånger under benen för varje hopp man gör) så misstänker jag att jag däremot kommer vara ganska slö när jag vaknar i morgon.

Jobbar på "min plog".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.