fredag 11 februari 2011

.dark chest of wonders


Idag började vilan inför Ulricehamnsloppet på Söndag : )
Det kommer antagligen bli ganska tufft. Jag är inte helt hundra på banan med tanke på att de inte har lagt ut någon banprofil (vilket i övrigt är ganska jätteasdåligt). Jag har inga speciella mål som jag vill dela med mig av just med tanke på att jag aldrig åkt det loppet innan och nästan inte har en aning om hur banan är. Kuperat säger en del men sånt varierar ju från åkare till åkare. Det jag tycker är lite lagom kuperat tycker någon annan är jättekuperat och tvärtom. Det hade varit skönt att få se profilen för då har du det svart på vitt med höjdmeter osv.

Annars spenderade jag vilodagen med att bland annat lämna av hjärtat på Landvetter och hämta ut mina enervit- & vitargogrejjer. Jag beställde Enervitgrejjerna från sportamore.se och vitargo-påsarna från fitnessguru.se. Fitnessguru.se är väl som jag har förstått det en av de få hemsidor som har kvar några Vitargo-påsar alls & som kan leverera inom 2-3 dagar. Tips till alla som sliter med att hitta sånt!
Jag tycker verkligen om att Vitargo-ladda inför lopp. Sen är det väl inte det härligaste att gå och känna sig som en upp-pumpad valross efter att ha tryckt i sig 3 liter tjockt vatten med underlig apelsinsmak, men det är okej. Så länge det tar med sig resultat kan jag gärna känna mig som en sumobrottare kvällen innan : )

Morgonkaffe med hjärta, tillsammans med mitt hjärta : )

Carboloader, endurance & enervit-gel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.