fredag 27 april 2012

Återhämtning efter träningspass

När jag kommer hem från träningspass ser jag alltid till att få i mig något så fort som möjligt, oftast så fort jag kommer innanför dörren. Tänkte gå igenom det vanligaste jag sätter i mig efter ett pass i det här inlägget =)

* Proteindrink . Mer bra än gott. Trycker ofta i mig runt en 1-2dl så fort som möjligt för att slippa smaken. Letar fortfarande efter ett proteinpulver som är både gott och välfungerande men har ännu inte lyckats med det. Häromdagen beställde jag proteinpulver i det passande namnet One Whey med Choklad/Hasselnöt-smak och en med Cappuccino. Skall utvärdera och återkomma med smak och effekt =) Om någon har något tips på ett bra och gott proteinpulver så är det varmt välkommet! =)

* Oboy . På föreläsningen med ultralöparen Emelie Andersen förra året fick jag lära mig att oboy är bland det bästa man kan köra i sig som återhämtning. Gissa om jag blev förvånad! Men eftersom oboy innehåller både protein och socker som kroppen gärna vill ha direkt efter ett pass så fungerar oboy kanon som återhämtning. Jag brukar blanda 1,5dl mjölk med 1 msk oboy-pulver.

* Pumpabullar . Lite då och då kommer min faster förbi med hemmagjorda pumpabullar som jag fryser in. De är urnyttiga, supergoda och perfekta som återhämtning eller att ta med sig på långpass.

Utöver det här med återhämtning försöker jag alltid få i mig ett mål mat senast en timme efter att jag kommer hem från ett pass.

Pumpabulle efter rullskidpass i morse =)


1 kommentar:

  1. Du har redan beställt det godaste proteinpulvret i värden (ONE WHEY)!!!

    Massa goda recept finns på Fitnesguru på det. Fast det är typ godast med bara vatten :)

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.