fredag 27 april 2012

Kristina - att leva med reumatism .

Jag träffade Kristina för första gången när jag började träna hennes tvillingdöttrar Elise & Sofie i längdskidåkning, jag tror det var 2010. Kristina är alltid glad, har alltid massor av energi och humor. Under Fredagsträningarna med AOK springer jag alltid och ställer mig brevid Kristina så fort det ropas "parövning!". Hon är rolig och vi har alltid roligt tillsammans.

Det var inte förrän jag läste en intervju med Kristina som jag fick reda på att hon har RA, eller ledgångsreumatism. Jag har alltid haft bilden av att människor med reumatism skall vara stela och ha svårt eller i alla fall problem med träning på grund av sina leder, därför tycker jag nu mera att Kristina är ännu mer fantastisk än innan.

Kristina åker skidor. Hon springer. Hon cyklar. Hon paddlar kajak. Hon simmar. Hon rider. Hon promenerar. Hon springer orienteringslopp på ultradistanser. Hon är en duracellkanin! På min kompislista på Funbeat ligger just nu bara en person över mig i träningsmängd, och det är Kristina. Den här månaden har hon ca 3500 minuter registrerad träning på sajten, vilket motsvarar ungefär 58 timmar. En gång i vintras vill jag minnas att den siffran låg långt över 60.

Här kan ni läsa hela intervjun med Kristina =)



1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.