söndag 10 juni 2012

" and when the samba played the sun would set so high, ring through my ears and sting my eyes "


Igår var tanken att ta ett rejält långpass på rull, en sisådär 4 timmar var väl planen. Jag åkte från ett soligt Anderstorp på förmiddagen och tog den kuperade vägen mot Kulltorp, med den fantastiska asfalten som ser ut och känns lite som om det har pågått ett världskrig där. Efter några kilometer stannade jag och tog av mig t-shirten, det var riktigt varmt och skönt! :-)
Sedan körde jag ut mot Lanna för att vända tillbaka mot Väset och sen köra via Gnosjö hem. Det här med sol och värme gällde tydligen bara i Anderstorp för så fort jag kom utåt Kulltorp blev det att ta på t-shirten igen. Det började ösregna, det blev kallt i de korta Nike-shortsen och slutligen blev jag så kall och blöt att jag begav mig hemåt lite tidigare för att inte riskera att bli sjuk.

På kvällen åkte jag hem till mamma och pappa för kyckling, potatis, massa god sallad, tillhörande efterrätter (lägg märke till plural) och Speedway GP't från Köpenhamn.





Idag stog styrka och lite högpuls på schemat och eftersom Hälsolyftet här i Anderstorp har stängt fram till Augusti (!) tog jag racern till Gislaved och var på så sätt uppvärmd och fin när jag kom dit. Testade för första gången på en lats-maskin och det var en riktigt kul muskel att jobba med! I övrigt var det mycket ben. I benpressen la jag mig på 150kg och körde 10x5. Känns riktigt bra att kunna trycka iväg så tungt med benen nu! Förra sommaren var det inte ofta jag var över 100kg..

Idag vågade jag mig också på att öppna brevet med resultaten från hälsokontrollen i Växjö för ett par veckor sedan. Jag väger 3kg mer nu, men enligt sköterskorna var det i stort sett bara muskelvikt, eftersom jag är i centimeter mätt är mindre nu än vad jag var för ett år sedan. Alla blodvärden var bättre, samt blodtrycket som gått från 120/80 till 120/60. Kul att göra såna här kontroller och kunna se förbättringar svart på vitt! :-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.