torsdag 14 juni 2012

Vasaloppsnerver - i Juni ?

Veckorna innan Vasaloppet kan man vänta sig lite ångest. Lika säkert som att träningen minskar, lika säkert är det att man drömmer att man missar starten, glömmer packa skidorna, eller att man kommer sist.
Pappa drömde en gång att loppet gick över en sjö, och eftersom det var en så mild vinter och det inte fanns någon is gick det färjor över till andra sidan. Han missade första färjan och tappade 10 minuter på täten.

Men inatt hade jag en så fantastiskt händelserik dröm. Bland annat var det ingen snö på stora sträckor av banan, och på de partier där det var lera och mossa var det förbjudet att ta av sig skidorna.  Man skulle också åka in i ett labyrinthus, i vilket jag spenderade 5 timmar och sabbande min tid. Det hela slutade med att pappa stod och langade dricka och jag frågade hur jag låg till och fick svaret "Du suger, alla ligger före dig, du har använt 10 timmar på en mil"

Joråsåatte.

4 kommentarer:

  1. Hahaha, underbart! Ska genast boka plats på första färjan och fixa labyrintkarta. :) Ifjol hade en duktig vän glidvallat åt mig, högfluor och special shit jag inte fattade hälften av. Skulle fixa fästet själv på plats och var toknervös över det. Drömde såklart att jag la fästvalla över hela glidzonerna och pajade allt. Men lättnaden när man inser att det bara är en dröm ändå... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så skön dröm! :-) Och den här vansinniga lättnaden när man vaknar efter att ha drömt sånt!

      Radera
  2. Jag som ska premiäråka både tjejvasan och riktiga vasan fasar ju för vilka drömmar jag kommer att ha...

    Förresten en helt annan sak, jag är lite nyfiken på dina tatueringar... Läste i Vasalöparen att det är ett stort intresse. Jag har en och vill gärna göra fler. Vilka har du?

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får dela nerv-drömmarna när de kommer :-) Vansinnigt kul att läsa om tycker jag.

      Jag har egentligen inte SÅ många, men eftersom alla sitter på armarna så syns de ju ganska bra så det är kanske därför de uppfattas som många. Tre stycken är dem, och jag vill såklart ha fler, men jag är inte så impulsiv när det kommer till sånt. Vissa gör ju saker för att det är snyggt men jag är väldigt mycket ute efter att det skall vara meningsfullt.

      Har tre stycken, en text från min mormor på höger handled, en snöflinga på höger överarm och en skorpion på vänster underarm :-) Skrev ett inlägg om det för ett tag sen med bilder: http://xcsmajken.blogspot.se/2012/01/tatueringar.html

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.