tisdag 4 december 2012

Flåsa blir klädessponsor 2012/2013!

Bland det första jag började fundera på i somras när jag fick reda på att jag skulle spendera vintern med en stor mage var "Å herregud, jag kommer behöva köpa nya träningskläder var och varannan månad om magen skall få plats." Efter att på en rea ha testat en jacka i large för att se om den skulle vara ett alternativ stod det klart att de här med att bara köpa en stor storlek inte skulle fungera. Även om magen skulle få plats så var det helt fel kring ärmarna. För mycket tyg både på det ena och det andra stället som var ivägen när man skulle röra på sig. Och om det var för mycket tyg på jackor, hur skulle det bli med tights då? Linnen finns ju att köpa i large med strech, men det förutsätter ju att man har ekonomin att kunna köpa en ny garderob bara för träningen under graviditeten.

Men problemet löstes snabbt.
Efter att ha bläddrat igenom min gamla Vasalöparen-tidning med reportaget av Maria Rydqvists och Britta Johansson Norgren fick jag nys om fantastiska Flåsa.

Flåsa är ett företag som startades av Åsa Pettersson och som tillverkar träningskläder för gravida. För ganska exakt ett år sedan lanserade man en kollektion med ett linne, ett par långa tights, en jacka och en t-shirt för de som vill vara aktiva under sina månader med bebis i magen.
Både linnet och t-shirten är i ett behagligt strech-material där magen får plats utan några som helst problem. Tightsen har en lång mudd att dra över magen, något som jag uppskattar mycket. Både att man kan böja sig lite utan att ha tights som drar sig nedåt och att mudden ger extra värme kring magen.
Jackan är sydd så den ger extra utrymme för magen, samt att den har dragkedjor i sidorna för när magen blir ännu större - men man kan också dra ner dragkedjorna sen när magen försvunnit. Kläderna kan på så sätt användas lika enkelt efter graviditeten som under!

Jag har precis fått hem mina paket med kläder och ser mycket fram emot att träna och tävla med dem i vinter! Så fort de varit hos Freemax och fått sponsorloggor på sig kommer jag flytta in i dem =) Perfekt nu när de flesta jackor börjar bli för trånga och obehagliga över magen.
När jag fått tid att träna lite mer i dem kommer det också komma en utförligare recension med både bilder och filmer.

I övrigt är Åsa på Flåsa så generös att alla bloggläsare får 10% rabatt på produkterna! =) Allt ni behöver göra är att ange "XCS Majken" efter ert namn när ni beställer, så dras 10% automatiskt av på fakturan. För er som vill köpa en jacka och är osäkra på storleken skulle jag tipsa om att köpa en större än vad ni brukar ha. Har ni stor byst eller om ni är breda om höfterna (som jag) så är detta en fördel. I övrigt kör ni på den storlek ni brukar ha.




Britta Johansson Norgren i Flåsas t-shirt och tights.



Kanonbild som visar den fina mudden på tightsen =)
Alla bilder är tagna av Gösta Fries.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.