måndag 20 maj 2013

Chariot CX1 2013 - säg hej till Charlies nya vrålåk.

På Vasaloppsmässan i Mars blev jag lite småkär i Chariot Carriers. Precis vid in/utgången, i Thules monter, stod en turkos CX1 av 2013 års modell. Vet inte vad jag blev mest till mig över, det faktum att den hade min favoritfärg eller att den hade ett par skidskenor monterade under sig. 
"Tomas, MAN KAN ÅKA SKIDOR MED DEN!!!"

Egentligen tänkte jag vänta tills i höst med att köpa den, tills Charlie är lite äldre och det funkar för honom att sitta med tanke på att det är just en sittvagn, men idag när jag slösurfade på Chariots hemsida hittade jag en monterbar hängmatta som man kan köpa till som gör att man kan använda vagnen redan från det att bebisen är 1 månad gammal. Vår Emmaljunga är fantastisk att promenera med, stadigare vagn finns inte, men den blir lite otymplig att springa med, speciellt uppför då man känner av vikten ganska väl.

Idag beställde jag därför vagn, jogginghjul, flaskhållare, hängmatta, stänkskydd och vandringssele. 

Chariot CX1 med vandringssele.



Hängmattan till höger är för riktigt små äventyrare.

Chariot CX1 med påmonterat jogginghjul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.