söndag 13 december 2015

En helg som gräsänka.

Tomas håller (som ingen som följer honom på insta kan ha missat då ALLT handlar om träd och motorsågar nu....) på att gå en massa olika motorsågskurser för att kunna jobba ute i skogen off-season. I helgen tog han därför med sig Charlie och reste till mina föräldrar för att "öva" ute på pappas marker. Jag hade istället en skön, men nästan lite för lugn, helg hemma i Vetlanda.

I Fredags kväll hade vi kick-off nere på Nano. Jag har sen länge haft ett 5000-meterstest på Thorax Trainern inbokad så så jag var inte med på wodarna utan höll koll på tiden åt de andra. Efter lag-wodarna gick vi ut och åt allihop och sen kan det ha hänt att några av oss hamnade på hotellet i vetlanda och lyssnade på Lasse Stefanz. Det kan hända att en av dem var jag.

Grymmaste gänget!

Kick-off wodarna!

Igår blev det ett långt fint distanspass med löpning och idag började jag dagen med att köra cleans och thrusters nere på Nano, för att sen åka bort till Tjustkulle och hänga med Ellen på lucialöpning. Vi körde löpstyrka, backintervaller och sprintintervaller i tunglöpt sand.

Kort och gott en riktigt fin helg; både socialt sett men också träningsmässigt. Men det var verkligen annorlunda att få en tillbakablick till hur livet såg ut innan vi fick barn. Det händer nog inte bara en och två gånger under en vecka att jag klagar på att det är ett så högt tempo hela tiden. Allt går i ett i ett och det känns aldrig som om man hinner klart med det man vill ha gjort under en dag. Träna, laga mat, jobba, tvätta kläder, gå till lekparken, rita, läsa böcker, laga mer mat, städa, handla, mata kaniner. Och att vara konstant uppmärksam på vad familjens minsta har för sig för bus.
Den här helgen har det känts precis tvärtom. Det har varit för lite att göra. För lågt tempo. Allt jag velat göra och varit tvungen att göra har jag hunnit med, ofta innan lunch.
Kanske blir det så när man är van vid konstans split-vision. När man får möjlighet att bara varva ner och inte har en massa måsten så kryper det i kroppen av ren ovana.

Det blir en söndagkväll med Fredrik Sträng idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.