tisdag 8 december 2015

Hemma från Vålådalen.

Hemma i blåsiga och regniga Vetlanda igen efter en fantastisk vecka i Vålådalen hos Elisabeth. Skönt att vara hemma hos Charlie och Tomas igen samtidigt som man egentligen önskar man kunde stanna där uppe föralltid. Vålådalen och Åre känns på något konstigt sätt väldigt "hemma" trots att jag bara varit där tre gånger. Det var helt fantastiskt att få möjligheten att åka på snö i så vackra miljöer så tidigt på säsongen, och samtidigt träffa skidvänner igen :-) Det dröjer förhoppningsvis inte så länge innan jag kan resa uppåt igen.









I mitt förra inlägg skrev jag en del om mina överrörlighetsproblem och att de har en direkt koppling till alla mina skadebekymmer, och nu när jag vet om vad som krävs för att hålla höft och ländrygg i schack är det otroligt häftigt att uppleva hur styrketräningen "helar" kroppen. Förra veckan styrketränade jag, kanske ganska förståeligt, ingenting i och med min vistelse i Vålådalen. Näst sista dagen kände jag en lätt dragning i höften. Som att den liksom ville göra sig påmind för att man inte skall slappna av helt utan hålla sig i ett ständigt läge av lätt ångest över att inte veta när man skall få brutalt ont igen... ;-) Efter sista passet kändes det lite till och efter den långa tågresan hem kändes det ganska mycket.

Jag kommer hem, drar av en riktigt köttig crossfit-WOD på 51 minuter (finns beskriven här nedanför), vaknar upp idag och smärtan är som bortblåst. Eller ja, ont gör det; jag kan faktiskt inte minnas sist jag hade en sån här brutal träningsvärk i benen sist, men höftsmärtan är helt borta.

-50 wallballs med 9kg för herrar och 6kg för damer (den första vikten som anges är alltid herrarnas och den andra är alltid damernas)
- 25 squats där du skall hålla 18/10kg i varje hand och vikten ska hållas över midjan
-25 utfallshopp där 18/10kg hålls i varje hand.
- 25 squat cleans 35/20kg
- 25 power snatch 35/20kg
upprepa alla fyra övningarna fyra gånger

- avsluta sen med 75 wallballs
Resultatet anges i tid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.